zondag 26 mei 2002


We zingen niet en we voetballen niet


Zangeres Marie uit Letland heeft zaterdagavond het Eurovisie Songfestival gewonnen in de Estlandse hoofdstad Talinn.Talinn – Ik vond het stukken minder nu Nederland niet mee mocht doen. We ontbraken op het Eurovisie Songfestival, zoals we straks ook al zullen ontbreken op het Wereldkampioenschap Voetballen. Geen oranjegevoel dit jaar, geen oranje geverfde gevels, geen oranje pakken en petten. Het wordt een saaie zomer. Ik heb dan ook niet gekeken gisteravond naar zangeres Marija Naumoya uit Letland. Zij won in de Estlandse hoofdstad Talinn met het nummer ‘I Wanna’.
Het is allemaal de schuld van de Nederlandse zangeres Michelle. Zij stelde de natie vorig jaar diep teleur toen zij op een gedeelte achttiende plaats eindigde. Het zal wel niet zo geweldig lied zijn geweest, want ik kan het me niet eens herinneren. Trouwens ik zou ook niet meer weten hoe Michelle er uit zag. Zo gaat dat met verliezers. Sorry Michelle. Volgend jaar zijn we er weer bij. Ik stel voor dat we dan Di-rect maar eens op reis sturen om ons land te vertegenwoordigen.