zaterdag 25 mei 2002


”Ik snap er geen zak van”


De voortuin van Gillian Greensite in Santa CruzSanta Cruz - “Buurman vind je niet dat je eens een andere tuinman moet zoeken.”
“Waarom buurvrouw? Hij houdt de heg toch heel kundig blij.”
“Mmm. Het zou een stuk korter kunnen. Een flink stuk korter”
“Korter? Ik kan er nog goed overheen kijken.”
“Het zou ook wat minder duidelijk kunnen. Ik houd van een vage heg.”
“Ik gun mijn tuinman graag wat artistieke vrijheid.”

Deze discussie is een flink aantal keren gevoerd in een straat in het Californische Santa Cruz. De haag van Gillian Greensite laat dan ook niet veel aan de verbeelding over. Hij liet het groen in de vorm van een gigantische fallus knippen. Na eindeloze discussie stapten zijn buren met hun klacht naar de lokale overheid. Maar die zegt dat ze niets kan ondernemen. Zij hanteren het argument dat het de artistieke vrijheid van Greensite zou beknotten.
“En daar snap ik geen zak van”, merkte zijn teleurgestelde buurvrouw op.

Geen opmerkingen: