zaterdag 25 mei 2002

Spray moet wereldrecord vernietigen


Janet en Mike Eden in hun echtelijke bed. Hun snurkprobleem levert een wereldrecord opHuddersfield / Delft – Snurken komt in de beste families voor. Corien kijkt me ’s morgens aan het ontbijt wel eens vanachter haar cornflakes aan met haar (volgens Jim beroemde) ‘withering look’. Dan weet ik al hoe laat het is.
Hoe luid ik snurk weet ik niet, maar ik kom vast niet in aanmerking voor een vermelding in the Guinness Book of Records. Dan moet je namelijk meer dan 102 decibel produceren tijdens je slaap. Dat record staat op naam van de 49-jarige Brit Mike Eden. Snurkdeskundigen (ja ze bestaan echt) hebben het opgemeten en zeggen dat Mike meer geluid produceert dan een opgevoerde motorfiets. Zijn 48-jarige vrouw Janet slaapt - met oordopjes - natuurlijk in de logeerkamer. Inmiddels heeft ze haar luidruchtige echtgenoot laten opnemen in een ‘snoring farm’. Daar werd het volume van zijn snurken vastgesteld.
Mike vertelde nadat hij met het resultaat werd geconfronteerd: “I couldn’t believe it when they recorded me at 102 decibels. Janet had been complaining for years — now I know what she has to put up with.”
Ook echtgenote Janet schrok toen ze het resultaat hoorde: “People laugh about snoring, but it’s a really serious problem in our life. I can believe he broke a world record — but I’m not celebrating.”
De wetenschappers van de snurkboerderij in Huddersfield hebben nu een spray ontwikkeld dat Mike van zijn probleem en wereldrecord moet afhelpen.




Geen opmerkingen: