woensdag 6 juli 2011

Lijntje in de zon

Delft – Maandag is wasdag. Niet alleen deze week, maar de eerste werkdag van de week is dat al zolang als ik me dat kan herinneren. Mijn moeder deed de was op maandag, net als haar moeder dat ook deed. De week zag er vroeger lekker overzichtelijk uit. Woensdag gehaktdag, vrijdag visdag, zaterdag vrije dag en zondag rustdag. Ik kan me uit mijn jeugd niet herinneren of dinsdag en donderdag ook een etiketje hadden. Wellicht hebben die niet een dergelijke universele naam. Weet jij het?

Het is overigens toeval dat mijn echtgenote op maandag de was deed. Ze was zondag in het bezit gekomen van een stapeltje kleding. Niet voor haar zelf, maar voor de poppen van kleinkinderen. Die moesten natuurlijk eerst fris gewassen worden. Zo kwam het dat er op maandag een lijntje met kleding in de zon hing te drogen. Net als vroeger bij moeder thuis.

Geen opmerkingen: