maandag 25 juli 2011

Innerlijke vrede

Delft – Op zondagmiddag leerden Sietske en ik dat een mens eerst innerlijke vrede moet vinden alvorens hij demonen kan verslaan. Nou ja, het geldt voor een Panda en dan zal het ook wel voor ons gelden. Je hebt al begrepen dat mijn kleindochter en ik naar de 3D animatiefilm Kung Fu panda 2 zijn geweest.
Wellicht niet een eerste keus, maar een bezoekje aan de bios stond op het lijstje. Bovendien regende het de hele dag. Tja en dan moet je maar zien wat er draait. De film is een vervolg op de eerste Kung Fu Panda film van een paar jaar geleden. Dat deerde ons eigenlijk niet. De hoofdpersoon heet Po en is een panda beer die de kost verdient als drakenkrijger. Daar is hier niet zo veel werk voor, maar in China zijn ze zeer in trek. Ik zal je met de avonturen van Po en zijn vrienden en mede-kungfu meesters de Furious Five hier niet opzadelen.

Ik zat met andere ouders en grootouders in een zaal vol kinderen die het zeer naar hun zin hadden. Het was spannend en ook humoristisch. De beer vindt behalve innerlijke vrede ook zijn biologische ouders terug en redt tijdens dit alles China ook nog van Lord Shen, het hoofd van de pauwclan van Gongmen City. Ik vermoed dat er ook nog wel een derde deel zal komen. Er zaten op het eind van de film genoeg hint is die richting. Sietske vond het in ieder geval erg leuk en daar gaat het toch om.

Geen opmerkingen: