woensdag 15 december 2010

Niets meer weggooien

Eindhoven - Ik heb deze week twee deksels van een glazen pot weggegooid. Ook een leeg zalmblikje verdween in de afvalemmer. Ik vond in de zak van mijn winterjas een dozijn rode snoeppapiertjes. Ook die heb ik achteloos weggegooid. Netjes van de sinaasappelen en mandarijnen overleven het bij ons thuis ook al niet. Na een mailtje van Marieke en haar vriendin Joscha voel ik me nu heel schuldig. Ik heb onmiddellijk een paar glazen schaaltjes en wat schoenendozen op de aanrecht gezet. Daarin ga ik dergelijke zaken voortaan verzamelen. Ik ben benieuwd wat Corien er van zegt als ze vanavond thuis komt.

Al de dingen die je zoal weggooit in een huishouden kunnen namelijk een tweede leven krijgen in een van de workshops van de beide dames. Denk aan: deksel van glazen potten, tomatenpureeblikjes, tonijnblikjes, mooie snoeppapiertjes, kapotte veters, incomplete puzzels, papieren zakjes waar de thee inzit, nespressocupjes, lege danoontjes, oude kerst- en verjaardagskaarten, netjes waar de mandarijnen inzitten en eigenlijk alles wat je op de foto ziet.

Marieke en Joscha kunnen het goed gebruiken, maar zeggen er wel bij: “Voel je absoluut niet verplicht, maar mocht je zin hebben om mee te verzamelen voor onze workshops dan zijn we jullie natuurlijk erg dankbaar!!!”

2 opmerkingen:

Marieke zei

En er verschijnt een glimlach... Wat ben je toch super lief!!!!!

MUS zei

ja! lief!! :)
dankjewel