dinsdag 7 december 2010

Hangt hij al?

Delft – In voorgaande jaren vroeg ik je wel eens of je kerstboom er al stond. Het plaatsen en optuigen van de kerstboom is een jaarlijks traditie. In sommige gezinnen zelfs bijna een ritueel. Op mijn verzoek om jouw boom met ons te delen, komen elk jaar weer nieuwe bomen binnen op de redactie van ODD. Dit jaar vraag ik niet “Staat hij al”, maar dit jaar wil ik eens vragen “hangt hij al”. Aan de voordeur van familie, vrienden en kennissen zie ik steeds vaker een kerstkrans. Je kunt ze kant-en-klaar kopen. Daar zijn heel wat mooie exemplaren onder. Maar je kunt ze ook zelf maken. Je kunt je creativiteit helemaal uit leven op de kerstkrans. Saskia uit Veldhoven maakt al jaren lang een kerstkrans voor ons. Maar ook voor haar eigen voordeur creëert ze elk jaar een nieuwe fraaie krans. Je kunt er niet alleen je creativiteit in kwijt, maar je kunt hem ook heel persoonlijk maken. Dit jaar heeft Saskia een prachtig hart gemaakt. Uit dat groene hart ontspringen vier fonkelende sterren. De symboliek is overduidelijk.

Je begrijpt al waar ik naar toe wil. Maak even een plaatje en een praatje van jouw kerstkrans. Hoe ziet jouw voordeur eruit tijdens de donkere dagen voor kerst? Heb je geen krans aan je deur, dan kun je altijd nog jouw boom sturen. Want kerstmis zonder krans kan ik me nog voorstellen, maar zonder boom zou wel treurig zijn. Toch?

Geen opmerkingen: