dinsdag 21 december 2010

De jaarlijkse groepsfoto

Delft – Ik heb je al eens eerder verteld dat ik graag een groepsfoto maak. Op de jaarlijkse familiereünie maken we er dan ook altijd meerdere. Door de jaren heen krijg je zo een aardig overzicht van het komen en gaan in de familie. De groep wordt door de aanwas van kinderen en kleinkinderen nog steeds elk jaar groter. Dat geldt overigens niet voor mijn eigen groepje. Dat is nu voorlopig wel voltallige. We zullen op de verkering van de meiden en jongens moet wachten om het aantal weer te laten stijgen. Hoe het ook zij, het is altijd een mooi plaatje van ‘vroeger’. Daarom zijn de groepsfoto’s van vroeger ook nu nog steeds erg leuk om naar te kijken. Een groepsfoto van kinderen maken, is niet altijd gemakkelijk. Meestal duurt het de kinderen al gauw te lang. Ze zien ook de lol er nog niet altijd van in. Zeker als er al een hele sessie is gedaan met ouders en grootouders, is die extra sessie met alleen de kleinkinderen altijd een extra uitdaging. Toch is het ook dit jaar weer gelukt om iedereen op hetzelfde moment bij elkaar te hebben. Ik heb een hele collecte foto’s van allerlei samenstellingen. Ik toon er hier drie. De vierde heb je waarschijnlijk al gezien.
De kleinkinderen
 

Gezin Saskia & Sander
 

Gezin Saskia & Bob

Geen opmerkingen: