vrijdag 28 mei 2010

Het paradijs moet je delen


Marmaris – Een van de grootste jachthavens van Turkije vind je in Marmaris. Ik vertelde het al eerder. Maar behalve jachten vind je in de haven ook veel boten waarmee toeristen een dagtochtje over de Egeïsche zee kunnen maken. Corien & ik deden het woensdag. Vanaf het moment dat je ’s morgens aan boord stapt tot dat je aan het eind van de middag weer vanaf stapt, kun je maar één ding doen. En dat is niets. Meer wordt er niet van je verwacht, meer kun je ook niet doen. Je geniet van de zon en van het uitzicht. Je geniet van een drankje en een hapje en je doet vooral niets. Zo nu en dan ligt de boot een half uurtje stil. Dan mag je in actie komen om te zwemmen.


We varen daarna verder langs groene bergachtige kusten. We zien naaldbossen, stranden en schepen en we doen niets. Ik heb nooit geweten dat niets doen zo leuk kan zijn. Er dobberen jachten voor een van de vele natuurlijke inhammen. In een van deze inhammen zien we een grot. De kapitein legt ons uit dat als je hier een muntje in het water gooit en een wens doet deze zeker uit zal komen. Waar heb ik dat meer gehoord. Ik zie toch een aantal mensen een muntje met een grote boog in de richting van de grot gooien. Ze zullen zeker geen zonneschijn wensen. Dat is er voldoende.


Corien zwemt naar het strand

De boot gaat onderweg in een baai voor anker. Kort daarna worden we geroepen: “Luncheon is served”. We eten en kijken naar de vissen in het azuurblauwe water. Als Corien een klein stukje brood in het water gooit duikt er een hele school te gelijk op. Het duurt niet lang of de vissen worden zowel aan bakboord als aan stuurboord royaal gevoerd. De baai waar we liggen heet “Paradise Bay” en dat is het voor de vissen zeker. Vandaag delen wij het paradijs met hen.

1 opmerking:

Henny zei

Wij,frans en ik hebben net een stevige bos wandeling achter de rug.
13.9 km wandelen in ons mooie Limburg.
En dan lijkt niks doen me heerlijk.
Als ik dan in je stukje lees dat niks doen zo leuk kan zijn,dan denk ik ja zeker weten.
Voor alles is een moment,je moet er van weten te genieten.Veel plezier samen