zondag 23 mei 2010

Feest bij de bloementante


Veldhoven – Een verjaardagsfeest organiseren voor je kinderen doe je niet zomaar. Dat vergt de nodige voorbereiding. Het makkelijkste gedeelte is nog het feest dat bestemd is voor familie en vrienden. Je verzamelt de jonge en oudere visite rond een feestelijke taart met kaarsjes. Voor de kinderen zorg je voor allerlei drinken in pakjes en glazen en de volwassenen laat genieten van een heerlijk glas wijn in de favoriete kleur en smaak. Voeg daarbij nog allerlei hapjes en wat nootjes en klaar is Kees. Voordat er nu een moeder enigszins boos de telefoon pakt, haast ik mij te zeggen dat ik weet dat het een tamelijk simpele manier is om de organisatie van een kinderverjaardag te omschrijven. Mijn excuus daarvoor, maar ik kom er op omdat het organiseren van een kinderverjaardag voor de vriendjes en/of vriendinnetjes vele male meer vergt van de ouders. De vriendjes van je kind thuis uitnodigen en bezig houden met koekhappen en ezeltje prik is geen optie meer. De ouders van het feestvarken moeten minimaal naar het zwembad, de bioscoop of het theater. Er zijn zelfs ouders die hele puzzeltochten en speurtochten organiseren. Maar dat doen inmiddels alle ouders.


Dus moet er steeds iets nieuws bedacht worden. Een verjaardag vieren in een hamburgerrestaurant is ook al geen nieuwigheid meer. Bij de laatste verjaardag van mijn oudste kleindochter Nienke zag ik dat haar moeder iets nieuws had bedacht. Nienke vierde haar tiende verjaardag met vriendinnen bij bloementante Marieke. Onder de professionele begeleiding van Marieke hebben de meiden zelf een bloemstukje gemaakt. Een excellent idee. Ik hoorde er later louter enthousiaste verhalen over. Op de Flickr-site van Saskia zie je tot welke leuke resultaten de meisjes kwamen. Dus als je binnenkort een verjaardag te vieren hebt, kun je altijd terecht bij Marieke. O ja en ze hoeft niet per se je tante te zijn. Je kunt gewoon boeken.

1 opmerking:

Marieke zei

Wat verrassend zeg! Bedankt voor het leuke verhaal en de natuurlijk de gratis reclame ;-)