zondag 9 mei 2010

The Boat That Rocked


Delft – Voor mijn radioprogramma UitgeDOKterd krijg ik wekelijks nieuwe boeken en nieuwe platenalbums aangeleverd. Daar zat deze week de soundtrack bij van de film ‘The Boat That Rocked’. Na het beluisteren van het dubbelalbum heb ik besloten dat ik de film zeker ook wil zien. Hij is gemaakt door Richard Curtis, de man die eerder al de succesvolle films ‘Love Actually’ en ‘Four Weddings and a Funeral’ maakte.


Ik heb nog geen beeldje gezien van de film, maar de cd vol erg goede muziek maakt me nieuwsgierig. Er staan nieuwe speciaal voor de film geproduceerde liedjes, maar ook klassiekers van David Bowie, The Kinks, Jimi Hendrix en Procol Harum op. De cast van de film met onder andere Philip Seymour Hoffman, Bill Nighy en Emma Thompson ziet er ook veelbelovend uit. In de jaren zestig luisterde 25 miljoen Britten – meer dan de helft van alle inwoners van het eiland – dagelijks naar de piratenzender. Als de film net zo divers is als het cd’tje dan belooft dat heel wat.

1 opmerking:

Anoniem zei

leuk!
Jolijn