zondag 26 november 2006

Vraag het Ms. Dewey


Delft – Als je iets wilt weten moet je het vragen of opzoeken. Opzoeken deden we voor de komst van internet in een boek. Vragen deden we aan ouders, grootouders, onderwijzers, de baas, de buurvrouw en later weer aan de secretaresse. Vooral die laatste had in mijn geval altijd veel antwoorden. En als ze de antwoorden niet bij de hand had, kon ze het altijd nog opzoeken. Dat waren nog eens mooie tijden. Ik kreeg niet alleen een antwoord, maar vaak ook nog commentaar of een ongevraagd advies. Tegenwoordig stel ik mijn vragen aan een zoekmachine. Google, Microsoft en Yahoo zijn tegenwoordig mijn secretaresse. Ze zoeken alle vragen op en geven me een veelvoud aan antwoorden. Ik mis de persoonlijke aandacht van de secretaresse niet.

 Janina Gavankar heeft als Ms. Dewey een antwoord op al je vragen.

Ik ken echter wel mensen die juist dat goedbedoelde commentaar en advies erg missen. Mocht jij die persoonlijke aandacht van de secretaresse missen, maak dan voortaan gebruik van Ms. Dewey. Zij zoekt niet alleen de antwoorden op al je vragen, maar geeft ook weer ouderwets commentaar op je zoekwoorden. Ze heeft een heel eigen manier van zoeken. Ook als je haar even geen vraagt stelt, onderneemt ze actie. Sla de intro niet over, want het is elke keer weer anders. Ms. Dewey wordt gespeeld door de Amerikaanse actrice en muzikante van Nederlandse afkomst Janina Gavankar. Als je iets meer over haar wilt weten, tik dan haar naam maar eens in Ms. Dewey.

Geen opmerkingen: