donderdag 9 november 2006

2 beer or not 2 beer


Delft – Veel bier drink ik niet. In de zomermaanden vind ik het wel eens lekker en bij een kerriemaaltijd geniet ik ook erg van een pintje. Verder beperk ik me tot wijn. Maar wellicht is dat niet zo’n goed idee. Er is nu immers het bierdieet. Het is volgens bedenker Willem de Groot uitsluitend bedoeld voor mannen. Hij keurt deelname door vrouwen wel goed, maar weet uit de praktijk dat mannen het bierdieet beter kunnen volhouden. Bovendien vinden mannen het volgens hem smakelijker en vallen er beter door af. De bijnaam van de zwaarlijvige ‘diëtist’ is ‘Dikke Willem’. Dat geeft te denken. De man woog toen hij aan zijn dieet begon 120 kilo en dat is bij een lengte van 1,85 meter natuurlijk ronduit – ik gebruik het woord toevallig – veel te dik. Hoeveel hij inmiddels is afgevallen, weet ik niet.
Dikke Willem gaat uit van het principe: “Minder calorieën innemen dan gebruiken = afvallen”.

En nu maar afvallen.

Volgens hem zijn alle doktoren het er over eens dat dit de enige manier is om af te vallen. Dan zou het juist iets voor vrouwen zijn, want dat zijn volgens hem de calorieëntellers bij uitstek. De bedenker van het bierdieet is er echter van overtuigd dat vrouwen niet goed kunnen rekenen. Hij stelt de mannen trouwens voor om niet de hele dag calorieën te tellen. Hij zegt op zijn site dat slechts één keer te doen en daarna alleen nog maar bier en boterhammen te tellen. Hij heeft er een sommetje voor gemaakt. Volgens dikke Willem is het niet nodig om te bewegen. Hij geeft wel toe dat wel bewegen beter is. Hij ziet zelfs wel iets in fietsen. “Het helpt bij het afvallen en het is niet belastend voor je lichaam”, meent hij. Hij heeft wel een advies voor de man die speciaal voor dit dieet een fiets aanschaft. “Koop geen dure fiets, zodra het gaat regenen ga je toch niet meer fietsen”, weet hij kennelijk uit ervaring.
Dat het dieet werkt, bewijzen de reacties op zijn site. Ene Willem uit Waddinxveen is met het dieet in zes weken tijd 13 kilo afgevallen. Tegen Dikke Willem's verwachting in doen er kennelijk ook vrouwen mee. Dat blijkt uit een reactie op de site van Haagse Marijke. Zij zegt: “Ik vind het onzin dat het alleen voor mannen is. Ik heb het gewoon met een rekenmachine uitgerekend op basis van 2000 calorieën die ik als vrouw nodig heb”. Ze vindt dat het dieet goed werkt, over zijn site is ze niet zo tevreden. Die vindt Marijke “niet zo leuk”.
Wil je door Dikke Willem zelf overtuigd worden? Luister dan hier naar zijn verhaal.

Geen opmerkingen: