vrijdag 10 november 2006

“Je moet het gewoon vragen”


Delft - Onlangs logeerde Nienke een paar daagjes bij ons. Jullie lazen daarover al uitvoerig op ODD. De ochtend nadat onze kleindochter weer naar huis was, vond Corien een briefje naast haar bed van Nienke. Klik hier maar en lees het.
Ze vraagt haar oma in het berichtje een garage te bouwen. Dat verlangen behoeft enige toelichting. We fietsten tijdens haar verblijf in Delft met z’n drieën naar de stad en stalden onze fietsen in een ruimte naast museum Het Prinsenhof. Nienke vond het heel stoer dat haar oma in de stad een eigen fietsenschuurtje had. “Niemand heeft daarvan de sleutel, ook opa niet”, legde ik haar uit. Ze vond het eigenlijk vanzelfsprekend dat haar oma dit privilege genoot. Ze zag immers zelf in het museum dat niemand om haar oma heen kan.
Corien bij haar eigen fietsenstalling in de Delftse binnenstad.

De andere dagen van de week moest Corien werken en trokken Nienke en ik samen op. Op een regenachtige middag reed ik met de auto naar het centrum. We parkeerden in de ondergrondse parkeergarage in de binnenstad.
“Jammer dat oma alleen een fietsenschuurtje heeft”, merkte Nienke op. “Je moet aan haar vragen of ze een garage laat bouwen opa”, adviseerde ze me.
Ik lachte een beetje en vertelde haar dat ook aan de invloed van oma grenzen zijn. Nienke denkt daar anders over. “Je moet het gewoon vragen aan haar”, adviseerde ze me opnieuw met klem. Ik zegde haar toe over dat verzoek te zullen denken. Dat Nienke daar niet veel vertrouwen in had, werd me duidelijk toen Corien het briefje naast haar bed vond.

Geen opmerkingen: