dinsdag 9 maart 2004


Kunstbende is veel wachten


Anne-Sofie op het podium van het Speelhuis tijdens de voorronde van de Kunstbende.Helmond – Zondag heb ik meegedaan aan de Kunstbende. Dit is een soort talentenjacht. In elke provincie is een voorronde en de winnaars gaan naar de landelijke finale. Er zijn 7 categorieën: muziek, dans, taal, theater, film en computer, expo en wat jij wil.
Ik deed mee in de categorie muziek. Je moet dan een eigen geschreven liedje zingen/spelen. Dat mag alleen of met een groep. Ik deed dit alleen en begeleidde mezelf met de gitaar. De voorronde van Noord-Brabant was (heel toevallig) in Helmond in ’t Speelhuis. Op het terrein voor ’t Speelhuis stond een grote tent. Daar moesten de deelnemers van “muziek” en “wat jij wil” optreden. “Wat jij wil” houdt in dat alles wat je maar wilt mag. De meeste die daar aan deel namen hadden een cover liedje, maar er waren ook speciale acts zoals een diabolo-act.
Ik moest al om halftwaalf aanwezig zijn. We moesten verzamelen in de hal en we kregen een polsbandje met een nummer erop. Overal zag je groepjes mensen staan oefenen. Het was net Idols. Het enige wat nog ontbrak waren de camera’s en een over enthousiast blond meisje die iedereen vraagt wat er nou door je heen gaat.
Ik hoefde pas om tien over vijf op te treden. Ik moest dus heel lang wachten, maar gelukkig had ik een fanclubje meegenomen die me tot zo lang wel bezig hield en mij van mijn zenuwen afleidde. Toen het eindelijk zover was werd ik aangekondigd door een aardige presentator en toen kon ik gaan spelen/zingen. Het was echt heel erg leuk. Het was nog licht buiten dus ik kon het publiek gewoon zien. Dat was best eng, maar ook wel leuk zo kon ik onder het optreden nog eens lachen naar mijn vriendinnen.
Daarna moest ik tot halfacht wachten tot de prijsuitreiking. Uit iedere categorie wordt dan een winnaar gekozen. Jammer genoeg heb ik niet gewonnen, maar ik vond het toch een hele leuke dag en ik ben weer een mooie (podium)ervaring rijker. Ik denk dat ik volgend jaar weer meedoe.

Een bijdrage van Anne-Sofie



Geen opmerkingen: