maandag 29 maart 2004


Gewoon stevig knippen


Corien zorgt voor de laatste hand.Delft – Het was een heerlijke zondag. We zijn dan ook veel buiten geweest. In de tuin en op de fiets langs de grachten. Volgens Corien was het de laatste zondag dat de lavendel kon worden gesnoeid.
Lavendels zijn heesterachtig”, wist Corien.
“Je moet ze regelmatig snoeien, anders verhouten ze en worden ze erg lelijk vanonder en verliezen ze hun bossige karakter”, legde ze me uit.
Gelukkig is snoeien niet alleen belangrijk, maar ook heel simpel. De magische datum is volgens Corien 1 april. Voor die datum moet met de heggenschaar ongeveer een derde van de plant worden weggehaald. Ze duwde me dus vanmorgen de elektrische snoeischaar in de hand en deed een stapje achteruit.
”Ik ben niet zo precies in die dingen hoor”, waarschuwde ik haar.
”Dat hoeft ook niet”, stelde ze me gerust.
” Je hoeft niet te kijken naar ogen en dergelijke. Gewoon stevig erin knippen.”moedigde ze me aan.
Ik heb er dus lekker de schaar in gezet. Het is nu weer een strak haagje. Het rook na mijn knippartij ook heerlijk in de voortuin. Corien zorgde zelf voor de laatste hand. Ze heeft meteen ook weer wat stekken gezet.



Geen opmerkingen: