donderdag 26 februari 2004


‘t Lupt lekker


Klik op de foto en zie wat Adrie controleerdeHelmond – Ik kom nog een keer terug op het afgelopen carnaval. Dat was lang niet voor iedereen louter ontspanning. Er waren ook mensen die tijdens de festiviteiten gewoon door moesten werken. En dan heb ik het niet over verpleegsters, politieagenten, brandweermannen en hersenchirurgen. Natuurlijk hun werk gaat door, maar zij mogen tenminste nog naar huis om te slapen. Nee ik heb het over de zwoegers die in het bestuur van een carnavalsclub zitten.
Types zoals Adrie. Als belangrijke figuur binnen het bestuur van de Spurriezeiers is de arme man al vanaf oktober vorig jaar in de weer. En als het dan eindelijk carnaval is, blijft het hard werken voor hem. Wat hij precies doet weet ik niet, maar het ziet er significant uit. Tijdens de optocht in Stiphout zag ik hem in de weer. Alles werd gecontroleerd en gefotografeerd. De jongedame op deze foto ontkwam niet aan zijn scherpe inspectie. Hij boog zich voorover om tot in de details te controleren of alles wel goed liep. Het thema van de optocht was niet voor niets ’t Lupt lekker’.
Klik maar eens op de foto en ontdek wat Adrie zo serieus controleert.




Geen opmerkingen: