dinsdag 24 februari 2004


Sambal bij?


Pappa houdt het potje sambal vast en oom Guido probeert Roan over te halen om nog een schepje te proberen. Tevergeefs. De kleine man trapte er niet meer in.“We hebben gisteravond heerlijk gegeten in het bekende Chinese restaurant in het ‘centrum’ van Stiphout”, vertelde Jurriën mij na de carnavalsoptocht. Hij had kennelijk hele goede herinneringen aan de maaltijd.
“Het bedienend personeel zag ons graag komen en ik kreeg de indruk dat dat gevoel tijdens ons bezoek alleen nog maar groeide. Ze zagen ons namelijk ook weer graag gaan”, ging hij verder.
“Roan was er ook bij. Hij zat naast zijn favoriete oom Guido”, vervolgende Jurriën.
Juist op dat moment stapte Roan voorbij. Ik aaide hem over zijn bolletje en vroeg:”Heb je lekker met pappa en oom Guido bij de Chinees gegeten?”
Bij het horen van het woord Chinees, keek het kereltje keek me verschrikt aan, gaf een kreet en rende in draf de kamer uit. Normaal is het mannetje niet zo heetgebakerd, dus vroeg ik aan z’n pappa waarom hij zo verschrikt reageerde op het woord Chinees. Jurriën haalde zijn schouders op.
"Ik zou het echt niet weten. Het eerste hapje ging er goed in. Alleen daarna wilde hij niet meer proeven van de 'jam' ”, mompelde hij voor zich uit.
“Terwijl oom Guido toch heel vriendelijk bleef proberen om hem over te halen om nog zo'n heerlijk schepje te proeven. Guido is namelijk heel geduldig met kinderen.”, ging hij verder.
Guido toonde me later deze foto.
“Denk je dat Roan het me kwalijk neemt?” vroeg hij.


Geen opmerkingen: