zondag 4 november 2001

Uit de oude doos
Helmond - Zo’n dertig jaar geleden zat er in de Molenstraat een groentenboer die in de hele stad bekend en beroemd was voor twee dingen. Hij had de beste verse soepgroenten uit de hele stad en verre omstreken en hij had drie hele mooie dochters. Dat de mensen in de rij stonden voor de groenten vond hij een goede zaak, dat er steeds meer belangstelling kwam van de jongens voor zijn dochters daar moest hij erg aan wennen. "Ben je er nu al weer", mopperde hij dan tegen mij, als ik na twee dagen weer voor een van z’n dochters op de stoep stond. Maar ik hield zielsveel van z’n dochter (nog steeds trouwens) en bleef terug komen. En op de duur wennen ze aan je. Ik moest aan dit alles denken toen ik in het veelgelezen weekblad De Trompetter een foto zag van de Molenstraat, waarop de groentenwinkel duidelijk is te herkennen. Op de voorgrond het garen- en bandwinkeltje en daarnaast de luifels van de groentenboer. Weet jullie ook iets te vertellen van de Molenstraat. Dat weten ze dat graag bij de redactie van de Trompetter. Via onderstaande link kom je terecht op site van Helmond-plaza. Daar staan nog meer foto’s op de links naar de gemeentepagina. Stuur daar je verhalen naar toe.

klik naar Helmond Plaza

Geen opmerkingen: