zondag 9 juni 2002

U bent uniek


Klik voor een blik op de achterzijde van de kaart op de voorzijde.Luxemburg – In 1974 reisden wij met Nellie en Pieter Jan naar Luxemburg. We brachten die zomer daar een paar weken door. Een van onze favoriete bezigheden was het neuzen in kleine tweedehands boekwinkeltjes en antiekzaakjes. Je kunt in die kleine winkeltjes soms hele leuke dingen vinden. Niet in de grote boekwinkels, maar juist in de kleine straatjes daar ver vandaan liggen de kleine onverwachte schatten. Dagboeken van mensen die ooit bekend waren. Ansichtkaarten die een beeld geven van de steden en dorpen in vervlogen tijden. Ik wordt natuurlijk wel eens door mijn ega aan mijn vestje getrokken. Zeker als de zon flink schijnt. Dan moet de keus gemaakt worden tussen snuffelen in stoffige boekenkisten of met een glas gekoelde drank op een terras kijken naar de mensen die geen tijd hebben om dat te doen. Jullie begrijpen dat de keus niet moeilijk is.
Overigens vind je lang niet altijd een kleinood. Het is zoals mijn schoolvriendinnetje van twaalf jaar indertijd al heel wijs zei: Je moet veel kikkers kussen om een prins te vinden.”
Maar deze ansichtkaart viel in de smaak. Ik vond hem terug in een envelopje tussen de spulletjes van mijn schoonouders. Het is waarschijnlijk de enige vakantiekaart die altijd is bewaard.



Geen opmerkingen: