vrijdag 7 januari 2011

Het zou zo maar kunnen

Delft – Enige tijd geleden ontdekte Martien toen hij in een reisgids zat te bladeren een foto van Corien. Het is een foto die ik in Italië maakte in Verona onder het balkon van Julia. Dit balkon op een binnenplaats in het schilderachtige Italiaanse plaatsje is bekend uit Romeo and Juliet, de tragedie van William Shakespeare. De foto in de reisgids bleek afkomstig van ODD. Ik publiceerde de foto indertijd bij het verhaal over de ‘glimmende borsten’. De foto van Corien was door de redactie van de reisgids zonder toestemming over genomen van ODD.

Door de loop der jaren zijn er al meer foto’s van mij – meestal met mijn toestemming - belandt in bladen en reisgidsen. In DOK, de bibliotheek van Delft, ontdekten Dieuwertje en Emma een foto waarover een discussie ontstond.

Was dit nu een foto van hun oma of niet. Emma is van menig dat de vrouw om de foto haar oma niet is. Dieuwertje denkt wel dat het haar oma is die in het boekje van ‘Londen voor Kids’ staat. Het is niet zo gek dat de meiden er over van mening verschillen want het zou zo maar kunnen. Ik kon de dames uitsluitsel geven. Ik heb de foto niet gemaakt en de mevrouw op de plaat is niet hun oma.

Geen opmerkingen: