dinsdag 23 november 2010

Onverwacht pareltje

Utrecht – Twee kaartjes voor de Margriet Winter Fair waren de prijs die Corien won met een puzzel in het gelijknamige damesblad. Een dergelijk prijs is pas echt feestelijk als je er van geniet samen met een dochter, een zus of een vriendin. En als die allemaal niet kunnen is een buurvrouw ook nog een leuke optie. Dat alles vertelde ik Corien zo overtuigend mogelijk. Ik verlies kennelijk met het stijgen der jaren mijn overtuigingskracht, want op maandag bezocht ik samen met haar ‘het grootste winterfeest van Nederland’. Er waren duizenden vrouwen en een handjevol mannen in een ‘tot kerstsprookje omgetoverde’ Jaarbeurs Utrecht. Samen trokken we door de drie hallen. We bezochten het Kook Theater, het Bloemen Theater, de Villa Margriet, de Margriet Kerk, het Betere Wereld Plein en nog wat van dit soort pleisterplekken. Ik ontmoette Annemarie van Gaal, Annette Heffels, Marjan van den Berg en Janneke Brinkman. Corien moest me voorstellen, want ik wist natuurlijk niet wie het waren en toen ik aan Janneke vroeg hoe het nu met Hero was na alle commotie bleek ik de verkeerde Brinkman in gedachte te hebben.



Waren er dan geen mensen die ik kende? Natuurlijk waren die er ook. Trijntje Oosterhuis was er en Edsilia Rombley, Brigitte Kaandorp en Jeroen van der Boom. Zijn traden op in het theater, net als overigens Hans Dorresteijn. Die zagen we eerder ook in de Margriet Kerk. Een locatie die niets met religie maar meer met boeken te maken heeft. Want ook Ester Verhoef en Ronald Giphart vertelde daar over hun boeken. Rosita Steenbeek was er om te vertellen over haar laatste boekje ‘Kleuren van Rome’. In de bibliotheek signeerden de schrijvers hun werkjes. Verder ging het veel over eten. Bij Becel vonden ze dat het ‘minder zout, maar niet minder lekker’ moest en bij Calvé noemden ze dat ‘verantwoord en lekker’. Ik vond het ‘geen vis en geen vlees’ en ga voor liever voor de pure smaak van verse ingrediënten. De beurs is vrijdag geopend door Prinses Margriet. Die was er dus niet toen wij er waren, maar haar echtgenoot Prof. Mr. Pieter van Vollenhoven was er wel om zijn fotoboek ‘Ontmoetingen’ te signeren. Er waren ook artiesten waar ik nooit eerder van had gehoord. Het duo Hermanherman zong op geheel eigen wijze de mooiste nummers van Michel Fugain en vormen zo een onverwacht pareltje in het Margriet kerstsprookje

Geen opmerkingen: