donderdag 11 november 2010

Er zit muziek in

Enschede - Waar gaat het om als je een glas bier drinkt? Wat speelt er nu een grote rol bij het genieten van je pilsje? Wij amateurs roepen dan meteen: de smaak. Vakmensen in de horeca zoals Martijn en Paul weten wel beter. Zij weten dat het gaat om de totale bierbeleving. Daarbij speelt niet alleen proeven een rol, ook het zien en voelen is daarbij van cruciaal belang. Daarom besteden zowel bierbrouwers als horecaondernemers ook tijd en geld aan hun glaslijn. Een goed voorbeeld van dat beleid is de Twente bierbrouwer Grolsch. Zij onderscheiden zich al met hun fraaie 33 cl flesje en de groene beugelfles, maar nu krijgt de bierliefhebber in het café ook een onderscheidend glas. De Twentenaren introduceren nu wereldwijd nieuwe horecaglazen.
De glazen van de ‘Music Glass Line’ zijn in lijn gebracht met de Grolsch flessen. Ze zijn herkenbaar aan de afgeplatte zijden met daarin het Grolsch logo. De glazen hebben een robuuste uitstraling, staan stevig op tafel en gaan lang mee. De nieuwe horecaglazen van Grolsch hebben ook passende namen gekregen: Soul, Funk, Pop, Jazz, Blues, Classic en Rock. Maar het gaat er natuurlijk niet alleen om dat de glazen goed in de hand liggen en door hun robuuste kwaliteit minder gevoelig zijn voor breuk. In de bodem van het glas zitten microscopische gaatjes (nucleation heet dat volgens de bierbrouwer) die zorgen voor extra leven in het bier. Deze gaatjes, ook wel mousseerpunten genoemd, zouden de snelheid waarmee het koolzuur vrijkomt verhogen. Het resultaat is een sprankelend bier met een mooie schuimkraag. Kijk, zo leer je ook nog eens wat op ODD

Geen opmerkingen: