zaterdag 20 november 2010

Het cadeau heb ik nog

Veldhoven - Het sinterklaasfeest draait voor een heel groot deel om cadeautjes. De attractie van geschenken zit hem niet alleen in het krijgen, maar vooral in het geven. Wanneer het pakje door een Piet of hulpsint is aangeschaft, is het nog niet voorbij. Dan begint het pas. Nu moet worden besloten of dat het cadeau in een surprise zal worden veranderd of dat het ‘slechts’ zal worden ingepakt. Ik zeg het maar meteen: ik ben geen surprisefan. Een gedicht kan ik zeer waarderen, maar om mijn boekje of fles uit een emmer snot of een schoenendoos met kolengruis te moeten vissen, bederft een hoop van de lol van het ontvangen. Afgelopen zondag stonden er in Veldhoven plots twee Pieten voor mijn neus met een pakje. Piet Nienke en Piet Dagmar vertelden toen ze me het pakje gaven er wel meteen bij “Je mag het niet houden hoor”. Na deze geruststelling begon ik met het openmaken. Het echte cadeau was ditmaal namelijk het pakpapier. De beide Pieten hadden dit zelf ontworpen, getekend en ingekleurd. Er zat een Nijntjepop in. Die heb ik meteen teruggegeven. Het cadeau heb ik nog.

Geen opmerkingen: