zondag 24 februari 2008

Biertje?


Delft – Je drinkt geen bier. Je drinkt marketing. Bier bestaat volgens de gasthoofdredacteur van het Bierblad van Heineken voor 95 procent uit marketing en slechts voor 5 procent uit smaak. Ik ben het daar helemaal mee eens. Ik heb nog nooit een bierdrinker ontmoet die zijn favoriete pils blind herkent. Daar zijn ze het bij Heineken ongetwijfeld helemaal mee eens. Al zullen ze dat bij de Nederlandse biermultinational niet in het openbaar toegeven. In het openbaar zullen ze zeggen dat het pils van Heineken een unieke smaak heeft, die je herkent uit duizenden. De gasthoofdredacteur is Serge Steijn, de algemeen directeur van Doom & Dickson dat verantwoordelijk is voor de reclame van het merk Amstel bier. Hij heeft dus verstand van marketing en van bier.

 Geel bier schuimt witter dan wit.

Op de cover van het bierblad geeft hij een vette knipoog in de richting van de zeepreclame. Ook al zo’n product dat voor 95 procent uit marketing bestaat. De was wordt schoon met elke zeep. Je koopt ook geen zeep. Je koopt marketing. Op de cover van het blad gebruikt maakt men dan ook terecht een bierpersiflage op de reclame van Ariel.

Geen opmerkingen: