vrijdag 21 december 2007

Winter in De Mortel


De Mortel – Dit geloven jullie waarschijnlijk echt niet. Hier in De Mortel is dit jaar de eerste sneeuw gevallen. Gisteravond had ik kantklosavond en daarvoor moest ik naar Gerwen. Toen ik buiten kwam lag er een dun laagje sneeuw. Het sneeuwde nog al zag je 't bijna niet, zo'n fijne sneeuw was het.

 Winter in De Mortel .

Ik kon dus eerst beginnen met de auto sneeuwvrij te maken. Onze zoon Jeroen kwam van Helmond en vertelde dat er hier alleen maar sneeuw lag. In Helmond en Bakel was het droog en er lag niks.

 Winter in De Mortel .

Toen de auto schoon was ben ik dus voorzichtig weggereden vanwege de gladheid. Het rare was dat, toen ik manege de Stap voorbij was, het niet meer sneeuwde en er ook geen sneeuw lag. Onderweg heb ik verder ook geen sneeuw meer gezien. Maar toen ik avonds terugkwam viel er bij ons nog steeds sneeuw en verder nergens.

 Winter in De Mortel .

Vandaag is er af en toe nog wat bijgevallen zodat er nu enkele centimeters sneeuw ligt. Jammer dat het nog geen kerstmis is, want waarschijnlijk is dan alles weer weg.

Een bijdrage van Marie-Louise

Geen opmerkingen: