zondag 16 december 2007

Je kan altijd nog ruilen


Delft - De Nederlandse consumenten geven dit jaar honderd miljoen euro meer uit aan eten en drinken voor de kerstdagen dan in 2006. Ze halen niet méér, maar wel duurder eten in huis voor de kerst. En dat nadat ze ook al 700 miljoen hadden uitgegeven aan de sinterklaasinkopen. Het gaat weer erg goed met Nederland.
Nu is het trouwens ook de tijd om de cadeaus die je hebt ontvangen van de Sint te gaan ruilen. Veel van de cadeaus die nu worden gekocht voor onder de kerstboom zal trouwens ook worden geruild. Ik las in de krant dat computers, dvd-spelers, mp3-spelers, digitale camera's en -fotolijstjes en lingerie de populairste cadeaus zijn dit jaar.

Heeft u dit ook in paars.

Ik vind mannen die lingerie kopen voor hun vrouw of vriendin heel dapper. Ik vind het onmogelijk om aan een verkoopster uit te leggen wat ik denk dat mijn vrouw wil hebben. Ik begin daar dan ook niet aan. Parfums e.d. kopen is al moeilijk genoeg. Het Britse warenhuis John Lewis herkent het probleem en heeft daar iets opgevonden. Al die ongelukkig kijkende mannen die rood en zweterig door het warenhuis lopen op zoek naar de juiste BH krijgen in de winkel nu eindelijk de juiste hulp. Het warenhuis organiseert een speciale Lingerie Buying Academy for Men. Met grote leren banken, gekoeld bier en fraaie beelden op plasmaschermen zorgt het warenhuis voor de juiste macho-sfeer. Het is dan volgens de mensen van Lewis veel makkelijker voor de mannen om de juiste lingerie te kiezen. Ze pakken het ook nog mooi voor de heren in. En ruilen kan altijd nog.

Geen opmerkingen: