donderdag 20 december 2007

Lokaal buitje


Delft – Toen we vanmorgen de gordijnen openden, werden we een witte wereld gewaar.

De witte wereld om ons heen.

Een plaatje dat wel al lang niet meer zagen, ontrolde zich voor ons oog. Vers gevallen sneeuw ziet er prachtig uit.

Corien gaat naar haar werk.

Helaas moest Corien naar het museum. Goed ingepakt vertrok zij op de fiets naar haar werk. Ik wandelde met de camera even de buurt in om wat foto’s te maken van de witte wereld om ons heen.

 De witte wereld om ons heen..

Corien belde me later op vanuit het museum met een merkwaardig verhaal.
“Het is een heel erg lokaal sneeuwbuitje geweest”, meldde ze me. “Zodra ik een straat verder was, was er geen sneeuw meer te bespeuren. De straten zijn droog en er is geen spoor van sneeuw. Kennelijk is nergens in Delft verder een vlokje sneeuw gevallen. Alleen onze straat en de paar straten daarom heen zijn wit”, besloot ze.

 De witte wereld om ons heen.

Het is inderdaad heel bijzonder. De opwarming van de aarde slaat overal toe, behalve in mijn straat.

1 opmerking:

Sassefras zei

ben ik nou gek, of stond hier gisteren een ander berichtje?