zondag 21 december 2003


Kitsch mag met Kerst


KerstklokjeDe kerstboom in de huiskamer van Nellie, Pieter Jan en Anne-SofieHelmond - Ook wij hebben de jaarlijks terugkerende klus weer geklaard. Ik ben de boom gaan halen en Anne-Sofie heeft hem opgetuigd. Behalve de boom vind ik het ook heel leuk om de hele kamer met sfeerverlichting op te vrolijken. December vind ik echt een heel sombere troosteloze periode. Hoe meer lichtjes hoe prettiger ik me voel. Voor het raam hang ik dus lampjes en er staat ook een waaier van kerstlampjes voor het raam. Voor het keukenraam heb ik ook een Ikea-gordijn van verlichte sterretjes opgehangen. We zijn nog niet helemaal klaar, want er liggen nog een aantal snoeren die ook nog een plaatsje moeten krijgen. Onder andere een hele mooie met blauwe bollampjes en een snoer met knipperende lichtjes in allerlei kleuren. Maar we hebben nog drie dagen en met Kerst is dan ook echt de hele kamer, inclusief de serre, in lichtende kerstsfeer. Kitsch?? Misschien wel, maar een keer in het jaar mag dat toch wel? Je ziet op de foto dat er geen piek op onze boom staat. Dat doe ik nooit, ondanks dat ik er twee heb liggen. Ik hou niet zo van pieken. Je ziet dan zo goed dat de boom scheef staat. Bovendien vind ik de top van de boom van zichzelf al mooi genoeg en wil ik die top er niet afsnijden om er een piek op te kunnen zetten.

Een bijdrage van Nellie
Je kunt weer stemmen in het ODD-filiaal. De boom van Janneke trok vijf stemmers. Twee stemmers vonden het een mooie boom, een stemmer vond het de mooiste boom ter wereld, een vond het een aardige boom en eentje vond 'ach een boom is een boom'
Kerstman op een slee



Geen opmerkingen: