donderdag 4 december 2003


Boterzacht


Sint, Frans en PietDelft – Morgen is het zover. In heel wat Nederlandse huizen komen Sinterklaas en zijn Pieten op bezoek. Het is de hele week al een drukste van jewelste in en rond speelgoedwinkels, boekenzaken en videopaleizen. Zakken vol met cadeaus worden door de Pieten weggedragen. Ik had gisteren ook een ontmoeting met Sinterklaas. Ik trof hem in een Haagse parkeergarage. Ik was op weg naar mijn auto en ook de Sint was op weg naar zijn voertuig. Ik vermoedde dat hij op weg ging naar het ADO-stadion in het Haagse Zuiderpark. Hij was immers in gezelschap van zijn speciale groengele ADO-Piet. Toen Sint mij ontwaarde, stapte hij op mij af en gaf me een hand. Hij informeerde naar mijn gezondheid en vroeg of ik het weekend nog naar de kleinkinderen ging. Dan scheelde hem een reis. Ik verzekerde hem dat Corien & ik dat van plan waren en nam een zakje van hem over. Ik vroeg hem of hij een nieuwe spits, een andere keeper en wat snelle en degelijke verdedigers voor het Zuiderpark-team had. De Sint schoot in een bulderende lach. Zijn lach rolde door de parkeergarage. Daar kon hij niet voor zorgen, hikte hij.
”De rakkers moeten gewoon wat beter voetballen” vond de Goedheiligman. Piet propte wat pepernoten en suikerbeesten in m’n jaszakken en giechelde:
”Proef dit maar eens. Net zo boterzacht als de ADO-verdediging”


Geen opmerkingen: