woensdag 17 december 2003


Het kerststalletje volgt


Kerstklokjede kerstboom die staat te pronken bij Ad & Els thuis.Stiphout – Zondagmorgen na de koffie bij mijn ouders reed ik in de auto weer rustig en in gedachten verzonken terug naar huis, naar het prachtige Brabantse dorp Stiphout. Enerzijds zaten de gedachten nog bij het heerlijke diner van afgelopen zaterdagmiddag in het Belgische 'Kasteel van Saffelaere" bij Zelzate (voor de intimi blijkbaar zeer bekend en ik moet zeggen, het was ook weer fantastisch!), anderzijds zaten mijn gedachten bij de gezellige en warme huiskamer van mijn ouders.....

Plots wist ik wat ik miste, of was het inderdaad nog te vroeg? Waar, waar, waar was de kerstboom? (Ps. Ook thuis hadden we hem namelijk nog niet staan; geen tijd weet je wel!).

Stiphout. Ik rijdt het dorp door. Waar haal ik nog snel een kerstboom vandaan? Of hebben we er in onze tuin nog eentje staan? Wat schetst mijn verbazing, 'De Schuur', zo heet onze plaatselijke bloemist, heeft zijn winkel open staan. Ik weet dat hij altijd mooie en betaalbare kerstbomen heeft. Thuis aangekomen waren er nogal wat verbaasde gezichten. Je komt toch niet elke zondag thuis met een mooie ingepakte kerstboom, met kluit en in een pot ook nog!!

Na de nodige gezamenlijke inspanning zie je op de foto het resultaat. Het kerststalletje onder aan de boom ontbreekt nog, die volgt deze week.

Iedereen een hele fijne kerst toegewenst namens ons hele gezin.


Een bijdrage van Ad
Je kunt stemmen in het filiaal!

Kerstman op een slee

Geen opmerkingen: