zondag 5 oktober 2003


Spinazie aanbevolen


Corien & ik bij het raam in het restaurant The Voujon Balti Hut in Oakham, Rutland.Oakham – Op reis kiezen Corien & ik meestal restaurants uit waar op de menukaart locale gerechten zijn te vinden. In Engeland betekent dat natuurlijk dat onze keus zeker valt op een restaurant waar heerlijke pies op het menu staan. We hebben dan ook heerlijk gegeten in The Admiral Hornblower.
In Engeland bezoeken we ook altijd een Indiaas restaurant. Buiten India zelf kun je nergens zo heerlijk smullen van deze gerechten als in Groot-Brittannië. Wij aten van de week bij The Voujon Balti Hut. Een gezellig restaurant vlak bij ons hotel. Je bent wellicht geneigd om als je een Indiaas restaurant bezoekt een gerecht uit te kiezen dat je bekend voorkomt. En natuurlijk Rogan Josh of de bekende gerechten met Tandoori, Massala of Vindaloo zijn ruim op de kaart aanwezig. Ik kies ook vaak een Sagwalla (spinazie) gerecht uit. Het is niet zo heet als een Massala of Vindaloo gerecht, maar heel geraffineerd gekruid. Deze keer koos ik als hoofdgerecht Jhinga Sagwalla (de reuze garnalen in spinazie). Ik denk dat ik het thuis ook maar op onze privé menukaart zet. De ober was zo vriendelijk om een foto van ons te maken. Helaas vergat hij daarbij om ook een ruime blik op de tafel te gunnen.


Geen opmerkingen: