vrijdag 24 oktober 2003


Afgeknipte krullen


Saskia zet de schaar in de krullen van Benthe.Delft – Zodra Benthe hoort dat ik, rond zes uur, de sleutel in het slot steek, rent ze naar de deur. ”Opa,opa, opa”, roept ze enthousiast. Ik hurk en krijg een dikke zoen en een knuffel. Opa is weer thuis. Ze moet op haar manier een hoop vertellen en trekt me aan m’n mouw door de kamer. Ze babbelt honderduit.
”Kijk opa, mamma is naar de kapper geweest. En Sietske ook”,probeert ze me in haar eigen brabbeltaaltje duidelijk te maken. Ook Benthe is naar de kapper geweest.
”Wie heeft zo mooi jouw haar geknipt?” wil ik weten.
Ze wijst op Saskia en roept trots:”Mamma.”
Ze draait een paar rondjes, zodat ik haar nieuwe kapsel aan alle kanten kan bewonderen. Saskia heeft een afgeknipte krul van Sietske en van Benthe op een kaartje geplakt. Die gaan straks thuis in het plakboek.
Benthe trekt al weer aan m'n mouw. Ze moet nog iets laten zien: we eten straks hutspot. Ze wijst op de twee rookworsten die bovenop de dampende schaal met hutspot liggen.
"Mmmm worst" glundert ze.




Geen opmerkingen: