maandag 19 mei 2003

Rock My Soul


Rome – De 62-jarige Notker Wolf geeft als abt leiding aan 25000 Benedictijner nonnen en monniken, daarnaast speelt hij als gitarist in een rockband. Het is een combinatie van werkzaamheden die je niet snel zou verwachten bij een belangrijke leidinggevende figuur in de Rooms Katholieke kerk. Toch is het zo. Notker Wolf is te beluisteren op de eerste cd van de hardrockband Feedback. Het album heet heel toepasselijk Rock my Soul.

De zes man sterke Rockband Feedback bracht haar eerste cd uit. Het album heet Rock My Soul. Broeder Notker Wolf, abt van de Benedictijner orde speelt gitaar in de band. Ze spelen nummers van Jethro Tull, ZZ Top, Van Halen en Deep Purple.

Broeder Notker is twee jaar geleden benoemd tot hoofd van de Benedictijner orde. Hij zegt in de muziek de perfecte compensatie te vinden voor zijn drukke baan. Broeder Notker woont in Rome en bezoekt vandaar uit alle 341 Benedictijner kloosters over de hele wereld. Daarom heeft hij niet veel tijd om met de band te oefenen. Temeer daar de band in Duitsland resideert. ”Ik heb op mijn reizen altijd mijn gitaar bij me. Ik heb zelfs wel in het vliegtuig geoefend.” zegt de geestelijke. Notker Wolf is ruim 42 jaar monnik. Hij zegt dat niemand in de Katholieke Kerk ooit bezwaar heeft gemaakt dit zijn muzikale hobby. ”De meeste vinden het zelfs fantastisch,” voegt hij er aan toe. De vijf andere muzikanten geven toe dat het wat ongebruikelijk is om een monnik in de band te hebben. ”Maar we kennen elkaar al sinds de lagere school in München,” zeggen ze.

Geen opmerkingen: