donderdag 20 december 2001

Kleedt de pop
Delft – “Wat moet ik vandaag nu weer eens aantrekken?”, denk ik nooit. Ik vraag me nog wel eens af of de stropdas die ik heb uitgezocht bij het overhemd kleurt, maar niet lang. Want daar heb ik een zeer deskundig iemand voor in huis, aan wiens oordeel ik nimmer twijfel.
Vrouwen staan langer stil bij de keus van hun kleding en laten zich bovendien niet zo eenvoudig adviseren door hun partner of huisgenoot.
Op de vraag “Staat dit me”, bedacht ik ooit het volgende antwoord:
“Jou staat alles. Sterker nog ook al heb je niets aan, dan zie je er nog fantastisch uit”.
Het lijkt een voor de handliggend en sociaal wenselijk antwoord, maar wonder boven wonder: het wordt niet gewaardeerd. Je wordt er onmiddellijk van verdacht de zaak niet serieus te nemen. Beter is het daarom voordat je antwoordt een lichte twijfel voor te wenden. Je neemt de kin in de hand en na een korte pauze zeg je:
”De kleur staat je heel goed”. Daarna wacht je nog een paar seconden en dan zeg je: ”Ik twijfel wel of het niet een tikje te jeugdig is”. Dan wacht je nog enige tellen en met wat gevoel voor drama voeg je er dan aan toe: ”Maar wat klets ik. Jij bent er wel aan gewend dat de mannen omkijken als je langs loopt”.
Dit levert een glimlach op. Ze beseft dat je het niet weet, maar dat het antwoord te leuk is verpakt om er iets van te zeggen.

Om de twijfelaars te helpen met de kledingkeuze verwijs ik naar een internetsite. Daar kies je eerst een figuur en vervolgens kun je die zelf met kledingstukken optuigen.

Klik naar de kleedpop

Nog 11 dagen tot de komst van de Euro.

Geen opmerkingen: