maandag 15 oktober 2001

Van alle markten thuis
Delft – Wat is je favoriete bezigheid op vakantie? Op het strand liggen, musea bezoeken, jam maken, fietsen of wandelen? Op de vakantie van mijn eega & ik bezoeken we immer een paar weekmarkten. Hoe kleiner het stadje, hoe leuker mijn wederhelft het vindt: bijna alles zelfgemaakt of uit eigen tuin of keuken. Ik wandel mee tussen de kramen en houd mijn ogen open voor een aardig tweedehands boek. Markten zijn het buitenland leuker. Ik genoot zeer van de kleine straatjes van de Arabische markt Khan el-khalili even ten noorden van de universiteit in Caïro of de gezelligheid rommeligheid van de zondagse markt op Petticoat Lane in Londen. Want als ik toch naar de markt moet, combineer ik graag het een en ander. Terug in Nederland daalt mijn animo om naar de markt te gaan snel. Dat geldt niet voor mijn levensgezel. Ook thuis in Nederland struint zij graag tussen de kramen door. De Haagse Mart vindt ze heel leuk en de zaterdagse weekmarkt in Helmond is haar absolute favoriet. Waar vind je nu al die leuke en goed gesorteerde markten in ons land. Die vinden jullie op internet. Veel plezier!

Bezoek de Nederlandse Markten


Geen opmerkingen: