maandag 22 oktober 2001

Doe de groeten aan Benthe
Helmond - Er is een zwart/wit fotootje – inmiddels onvindbaar - waarop ik als baby op schoot lig bij mijn overgrootvader. Ik heb hem niet gekend, maar hij mij dus kennelijk wel. Ook mijn vader en opa staan op de foto. Het is de voor de handliggende “vier generaties foto” die ook nu nog steeds hoog op de familieagenda prijkt. Ook mijn beide kleindochters Nienke en Benthe zijn op een dergelijke foto vereeuwigd. Ik hoop dat zij later kunnen zeggen: ”Ik heb mijn overgrootvader gekend.” Anders dan zo’n vijftig jaar geleden, zijn de foto’s van Nienke en Benthe kort na de opnamen via de e-mail direct naar alle windstreken verzonden. De kinderen van deze eeuw groeien op met digitale camera’s en internet. Zij zullen later haarscherpe kleurenopnamen kunnen tonen aan hun kleinkinderen van hun eerste minuten. ”Kijk hier is oma vijf uur oud”. Voor Benthe is er alweer iets nieuws. De nieuwe wereldburgeres heeft - dankzij haar tante Heike - een eigen homepage. Dus kan iedereen haar bewonderen. Iedere www.surfer kan op haar site ook een groet of opmerking achter laten in het gastenboek. Dat moeten jullie zeker doen, want ik ben zeer benieuwd wie er kwamen kijken naar m’n kleindochter.

klik naar Benthe


Geen opmerkingen: