vrijdag 19 oktober 2001

“Kijk omhoog Andrew”
Perth – Ik had wel eens gehoord van killer-sharks en ook leeuwen en tijgers kom ik liever niet tegen in de straten van mijn woonplaats. De lokale vogels laat ik echter nog steeds ongemoeid voorbijvliegen. Als je steeds omhoog kijkt, loop je ergens tegenaan. In Australië is dat anders. De zesjarige Andrew uit Subiaco haalde de voorpagina van de locale krant met zijn waarschuwing tegen eksters. De arme jongen is regelmatig het doelwit van deze zwart-witte vogels. Als de jongen door Market Square Garden Park fietst komen de vogels in duikvlucht op hem af. En ze duiken niet alleen op hem af. Ook zijn driejarige zusje Lauren heeft die ervaring. Het werd het gesprek van de dag in het gezin. Zijn moeder Carole gaf het advies om naar de lokale krant te schrijven om zijn leeftijdgenootjes te waarschuwen. En zo haalde hij de voorpagina van de krant. "The magpie is trying to protect its babies," legde de jeugdige fietser in de krant uit. Ik jouw geval zeggen we dan toch maar: “Kijk omhoog Andrew”.

Klik hier en bekijk de foto van Andrew

Geen opmerkingen: