woensdag 11 januari 2012

Met stukjes boer erin

Delft – Ik fiets veel, maar niet meer zo veel om. Ik wil niet te veel in voorraad hebben en omdat ik veel krijg, fiets ik niet meer langs wijnwinkels. Maar gisteren ben ik toch maar weer even op mijn stalen ros geklommen. Ik kreeg namelijk een sappig wijnbericht uit Frankrijk. De Nederlandse wijnboer in Bordeaux Ilja Gort produceert sinds enige tijd SLURP. Een heerlijke wijn van Cabernet Sauvignondruiven. Dat wist je wellicht al. Het is geen wijn om dure persberichten over te schrijven, maar gewoon een lekkere sappige boerenwijn. Met heel veel stukjes boer erin. De wijnboer heeft er namelijk zijn ziel en zaligheid in gestopt. Dat zijn ingrediënten waar een wijn erg lekker van wordt. Om deze recht voor zijn raap boerenwijn te maken, werkt Gort samen met een aantal jonge wijnmakers in de Languedoc. De Slurpwijn is deze week in de aanbieding bij Albert Heijn en kost nu slechts vier euro. Dus fietste ik toch maar met lege fietstassen naar de supermarkt. ’s Avonds meteen een flesje opengeschroefd. Ik kreeg meteen het Franse vakantiegevoel weer terug. Een bordje pasta met een lekker glas boerenwijn. Niet in de Franse zon op het terras voor mijn huisje, maar toch was het gevoel weer terug. Slurpen van topkwaliteit voor een fatsoenlijke prijs. En je hoeft er niet voor naar Frankrijk te rijden. Gewoon even op de fiets naar de lokale supermarktwijnboer.

1 opmerking:

Martien zei

Ik ga em halen, de naam alleen al, dat moet een gezellig slurp wijntje zijn.