zondag 15 januari 2012

Biblins Bridge

Delft – Ik kocht eind vorig jaar een video-grabber. Daarmee kan ik filmpjes digitaliseren. Deze week maakte ik de doos open en zocht op mijn oude videobanden naar een filmfragment waar ik iets mee kon. Eenmaal gedigitaliseerd is het eenvoudig om het filmfragment in te korten en aan te passen. Ik koos voor een fragment uit een vakantiefilm uit juli 2002. Tijdens die vakantie bezochten Corien & ik o.a. Symonds Yat. Dat is een dorpje in the Forest of Dean bij de rivier Wye op de grens van Herefordshire en Gloucestershire vlakbij de grens met Wales. Daar heb je Symonds Yat Rock waar je een prachtig uitzicht hebt over de rivier en de vallei. Vandaar daalden we weer af naar de rivier. Om die over te steken kun je gebruik maken van Biblins Bridge – Biblins is het volgende dorp. Het is een draadbrug zoals je die ook in de films van Indiana Jones ziet. Maar dan lager en korter. Daarna wandelden we aan de andere kant van de rivier naar de veerboot bij Saracens Head die door de veerman met behulp van een touw naar de overkant wordt getrokken. Het is zomaar een middagje uit zomaar een vakantie, maar ik vind het toch leuk om het filmfragment na bijna tien jaar weer te zien.

Geen opmerkingen: