zondag 25 juli 2010


Melk, sterk spul



Delft – Ik ben er van overtuigd dat in melk een groot aantal gezonde en onmisbare voedingsstoffen zitten. Vooral voor kinderen is melk erg belangrijk. De vitaminen en mineralen zijn belangrijk voor de groei. “Melk is goed voor elk” luidde vroeger al de slogan. Er is sinds kort echter een klein barstje gekomen in mijn overtuiging dat melk de witte motor van het bestaan is. Dat komt door de reclame van de Deens-Zweedse zuivelfabrikant Arla. Sinds enige tijd zijn de dagverse zuivelproducten van de Scandinavische zuivelgrootmacht ook in de Nederlandse supermarkt te verkrijgen. Die verkoop wordt gestimuleerd via een reclamefilmpje op de tv. Dat filmpje zette me aan het denken. Ik ben er nu van overtuigd dat het drinken van melk kan leiden tot hallucinaties.



In het filmpje zit een zo op het oog geheel normaal jongetje te gamen. Zijn moeder geeft hem een glas melk van Scandinavische origine. Meteen nadat het kereltje een slok heeft genomen, ziet hij een koe. Verbouwereerd loopt het mannetje naar het beest. De twee verdwijnen daarna in een lift en komen uit in een weiland. Ik zou de melk laten staan. Het drinken daarvan geeft te veel ongewenste bijeffecten. Als je het lang drinkt wordt de hallucinatie alleen maar erger. Klik hier maar eens en bekijk de Zweedse commercial. Daar zie wat het jongetje denkt mee te maken nadat hij de biologische melk al wat langer heeft gedronken. Sterk spul, die melk uit Scandinavië.

1 opmerking:

Marie-Louise zei

Gewoon melk drinken van nederlandse origine,kun je hoogstens lekker van slapen