zaterdag 31 juli 2010

Kapitein en stuurman

Delft – In Pijnacker-Nootdorp begon de logeerpartij van Dieuwertje, Emma en Abel op donderdagmiddag al met een boottochtje. In Delft kwam het boottochtje pas op het einde van de logeerpartij in zicht.

Dankzij onze volle agenda werd de boot pas op het eind van de vrijdagmiddag opgeblazen. Vandaag vertrek ik samen met Nienke en Benthe alweer naar Brabant. Er staat immers een verjaardag op de agenda.
In tegenstelling tot de situatie in Pijnacker-Nootdorp, behoefde ik in Delft niet aan boord te klimmen. Opa Joop was kapitein en stuurman tegelijk. Mijn rol beperkte zich tot beste stuurman en die staat zoals je weet aan de wal.

Mijn oudste kleindochters zijn liever zelf de kapitein of de stuurman. Hoewel de verdeling van die twee rollen nog wel enig onderhandeling vergde tussen de beide dames. Eigenlijk zijn ze het liefst kapitein en stuurman tegelijk. In tegenstelling tot de kabinetsformatie waren zij er wel snel uit. Ze behoefden er niet eens op een geheime locatie voor te vergaderen. Misschien moeten we hen maar tot informateur benoemen. Ik zal eens bellen met het Noordeinde.

Geen opmerkingen: