zondag 29 november 2009

Verwijzing naar de vreugde

Delft - Niet alleen de viering van de geboortedag van de Goedheilig man wordt omringd met tradities. Ook de viering van de geboortedag van Jezus kent heel wat tradities en gebruiken. Één daarvan is de adventskrans. Wij krijgen elk jaar een krans van Saskia & Sander, die traditiegetrouw door Saskia wordt gemaakt. Hij ziet er elk jaar iets anders uit. Dit keer is hij versierd met witte katoenen bloemen.

De adventskrans staat dit jaar naast het winterlicht van Abel.

Ik hoorde van een katholieke kennis dat bij hen de derde adventskaars vaak roze van kleur is. Als verwijzing naar de vreugde. Wij hebben dus kennelijk een protestante versie. Naast onze krans brandt het winterlichtje dat ik op mijn verjaardag kreeg van Abel. Voor Corien & mij is dat de verwijzing naar de vreugde.

1 opmerking:

Saskia zei

Goh, had ik dat geweten, dan hed ik het roze-verkleurde waxinelichtje niet vervangen door een witte!