zondag 15 november 2009

Misleidende borden

Delft - Omdat ik een nieuwsgierig mens ben, ging ik de winkel binnen om eens te informeren naar de strekking van de borden op de gevel. Achter de toonbank trof ik een jongeman. Ik richtte mij met de volgende vraag tot hem:
“Waar gaan jullie naar toe?”
“Hoezo? We gaan nergens heen”
“Er staat toch leegverkoop op de gevel”
“Dat klopt, maar dat betekent niet dat we weggaan.”
“Wat doen jullie dan als het leeg is?”
“Dan vullen we het weer aan.”
“Het komt dus nooit leeg”
“Dat is correct.”


Het komt nooit leeg.

Helder communiceren is een gave. Ik weet wel dat niemand er intrapt en de borden nooit worden vervangen op de gevel. Maar toch.
Daarom stapte ik maar eens bij de volgende zaak binnen met een vraag.

Ze gaan niet weg en ze worden niet opgeheven.

“Welke zaak komt hierin als jullie weg zijn?”
“Wij gaan niet weg.”
“Er staat toch opheffingsuitverkoop op de gevel”
“Dat is bij wijze van spreken. We worden niet opgeheven en we gaan niet weg.”
“Jullie hebben dan zeker ook geen uitverkoop”
“Natuurlijk wel. Dat staat er toch.”
“Worden de prijzen dan na de uitverkoop weer hoger?”
“Nee, we zijn altijd de goedkoopste.”
“Dat zei ik al jullie hebben geen uitverkoop. Haal dan ook die lelijke misleidende borden van de gevel.”

Nu haalde de verkoper de schouders op en deed het af met:”Daar ga ik niet over.”

1 opmerking:

uitterlindenclan zei

goed van jou!!!

Groetjes,

Will