dinsdag 6 oktober 2009

Meepraten en –proeven


Delft – Ongeveer vijftig mensen hebben zich geabonneerd op het wijnalarm van ODD.
Zij krijgen een mailtje als een omfietswijn onder de ODD-norm van drie euro zakt. Dat wordt steeds zeldzamer. Omfietswijn wordt steeds iets duurder. Maar het lukt zo nu en dan nog wel. Na de vorige tip over de Dominio de Fontana, Tempranillo zijn een groot aantal lezers weer naar de lokale supermarkt gereden. Of ze het ook allemaal echt op de fiets doen weet ik niet.
Een trouwe lezer had onder het stukje deze reactie gegeven:
“Altijd als je een wijnalarm afgeeft, ben ik te laat bij AH. Het schap met de aanbiedingswijn is dan altijd al helemaal leeg gekocht. Zou dat door jouw toedoen zijn? Lezen er hier bij ons in de stad zoveel mensen jouw wijntips? Vandaag was ik echter nog net op tijd! Ik kon nog net de laatste 4 flessen meenemen. Nu is dat wijnschap dus weer leeg! Maar ik kan nu tenminste meepraten .....uhh..... proeven....MMMMM!”

Bij ons onderzoek bleek het schap weer aangevuld.

Omdat ik dit weekend toch in Helmond was, heb ik even een proefondervindelijk onderzoek ingesteld. Ik kan haar geruststellen. Het schap was weer aangevuld. Ik behoefde dus geen hartig woordje met de filiaalbeheerder te hebben. De arme man kan er ook niets aan doen dat ODD zo goed wordt gelezen en opgevolgd.

Geen opmerkingen: