woensdag 7 oktober 2009

Tukje op de bank


Warngau - Het is heel goed mogelijk dat jij niet moet lachen om wat ik heel leuk vind. Humor is heel persoonlijk. Ik wil in het theater of bioscoop nog wel eens als enige heel uitbundig lachen. Mensen op de rijen voor en achter me kijken elkaar aan en begrijpen niet wat er nu zo leuk is. Dat gevoel moet de Duitser Gerle Kittler ook hebben gehad toen hij wakker werd op een perron van een stationnetje langs de spoorlijn van Warngau in Duitsland. Zijn vrienden hadden hem ‘getrakteerd’ op een enkele reis per trein. Gerle was op een feestje in slaap gevallen op de bank. Iets wat hem wel vaker gebeurt. Zijn vrienden hadden hem met bank en al naar het station gebracht. Daar kochten ze voor hem een enkeltje en voor de bank een fietskaartje.

De 25-jarige Gerle Kittler werd na zijn treinreis op een leegg perron wakker. De foto is door een politieagent gemaakt

De 25-jarige Duitser werd slapend op de bank aangetroffen door de spoorwegpolitie. “Ik slaap altijd heel diep. Ik had geen idee wat er was gebeurd toen ik door de politieman werd wakker geschud. Het was net of ik de hoofdrol speelde in een slechte film”, vertelde Kittler. De film werd nog slechter toen hij zich realiseerde dat hij geen geld bij zich had. Ook zijn mobiele telefoon had hij niet bij zich. Hij moest de ruim zeven kilometer naar huis terug dus lopen. Of de sofa nog steeds op het perron staat, is niet bekend.

Geen opmerkingen: