woensdag 30 september 2009

Weggevertje


Delft – Het wordt steeds moeilijker om een omfietswijn te vinden die aan de ODD-norm voldoet. Drie euro is bijna geen haalbare bodemprijs meer. Ik denk dat we binnenkort moeten stijgen naar vijf euro. Maar intussen heb ik er deze week nog wel eentje gevonden. Dat komt door de tijd van het jaar. De wijngidsen komen nu immers uit en de winkels doen hun best om te laten zien dat de door kenners aanbevolen wijnen in de schappen van hun winkel staan. Om het aantrekkelijk te maken, doen ze die wijnen dan vaak in de aanbieding. Door die aanbieding zakte deze week een aan te bevelen wijn onder mijn magische drie eurogrens. Misschien wel de laatste ‘omfietswijn’ voor deze prijs.

 Dominio de Fontana.

Je moet even met lege fietstassen naar Albert Heijn peddelen. Daar vind je de Dominio de Fontana, Tempranillo. Een Spaanse wijn die normaal €3,99 kost, maar deze week een euro minder is en daarmee precies onder de drie euro komt. Het is een royale omfietswijn. Vol rood fruit met een verleidelijk rokerig geurtje, waardoor ik hem erg lekker vind bij pasta. Maar misschien wil jij er juist wel een lekker stukje kaas bij. In ieder geval is de wijn zijdezacht en subtiel. Laad je fietstassen maar lekker vol voor deze weggeefprijs. Je mag natuurlijk ook met de auto gaan.

Een aantal lezers van ODD is gratis abonnee op het ODD-Wijnalarm. Dat betekent dat je een mailtje krijgt als er een omfietswijn is te halen. Wil jij ook een ODD-Wijnalarm? Meld je dan hier

1 opmerking:

Neeltje Johanna zei

Altijd als je een wijnalarm afgeeft, ben ik te laat bij AH. De schap met de aanbiedingswijn is dan altijd al helemaal leeggekocht. Zou dat door jouw toedoen zijn? Lezen er hier bij ons in de stad zoveel mensen jouw wijntips? Vandaag was ik echter nog net op tijd! Ik kon nog net de laatste 4 flessen meenemen. Nu is dat wijnschap dus weer leeg! Maar ik kan nu tenminste meepraten.....uhh..... sproeven....MMMMM!