zondag 18 november 2007

Het gaat om het moment


Delft – Wanneer er een van mijn kleinkinderen jarig is, maak ik daar op ODD altijd even melding van. Vaak is dat de traditionele foto met de taart of een andere lekkernij.

Opa had al zijn kleinkinderen weer eens bij elkaar. Altijd een goed moment.

Met het vermelden van de viering van mijn eigen verjaardag ben ik een stuk spaarzamer. Steeds meer dringt zich het besef op dat niet het aantal jaren belangrijk is,maar dat het gaat om de goede momenten.

Samen aan de bar. Ook een goed moment.

Het is bovendien goed om je te realiseren dat je daar invloed op hebt. De goede momenten kun jezelf creëren. Corien kan dat als geen ander en bewees dat gisteren opnieuw.

Floris bracht een mandje omfietswijn mee. Goed moment voor later.

Zij creëerde zo’n moment bij ‘Zeezicht’ in Helmond. Want ook zij weet dat op al die jaren niet valt terug te kijken. Terugkijken doen je naar momenten.

De kinderen hadden vele goede moment en in Zeezicht.

En gisteren was er dus zo een. Ter gelegenheid van mijn 60ste verjaardag had Corien in ‘Zeezicht’ een borrel georganiseerd voor familie en vrienden. De zaak van Martijn in de Helmondse binnenstad leent zich heel goed voor zo’n ongedwongen samenzijn.

Op de vloer is er altijd wel een goed moment voor een ontmoeting.

Een van die moment waaraan ik zeker nog vaak zal terugdenken is het optreden van door Janneke, Maartje, Jolijn, Marlotte en Anne-Sofie. Zij hadden een dansje ingestudeerd. Terwijl Frank Sinatra “Come fly with me” zong, dansten zij. Maartje legde uit dat de keuze voor dit lied niet toevallig was. “Het gaat over een paar van je hobby’s: reizen (lets fly away), drank (exotic booze) en muziek (a one man band)”, zei ze voor de dans begon. Een goede keus dus.

Marlotte koos een goed moment.

Ook andere gasten hadden hun creativiteit laten gaan. Er was aandacht voor mijn omfietswijnen. Er was zelfs omgefietst om de goede whisky te vinden. Er was gedacht aan mijn liefde voor de Italiaanse keuken, voor literatuur, muziek en nog veel meer.

Het dansje was een heel goed moment.

Het dansje van de stewardessen uit ‘Fly away’.

Het dansje was een heel goed moment.


Geen opmerkingen: