donderdag 4 oktober 2007

“Laat je man thuis”


Helmond – Vanmorgen om kwart over zes (inderdaad 06.15 uur) liep de wekker af. Terwijl ik nog bezig was om langzaam mijn ogen te open, was Corien al kwiek bezig met aankleden. Els stond toen al onder de douche. Vandaag is immers de eerste van de 3 dwaze dagen van de Bijenkorf en de zussen willen dan nog voordat de winkel haar deuren opent aanwezig zijn.
Het is al weer de 24ste editie van deze dagen en inmiddels bezoeken meer dan 1 miljoen mensen deze winkeldagen van de Bijenkorf.

Wachten tot de deur naar het winkelparadijs opengaat.

3400 medewerkers (waaronder ook alle mensen van het hoofdkantoor) en nog eens 2000 uitzendkrachten staan de filialen van deze winkelketen klaar om de voornamelijk dames te ontvangen. Ook ik was er vroeg uit vanmorgen. Ik heb de dames naar de winkel in Eindhoven gebracht en was daarna nog ruim op tijd om in Veldhoven de kleinkinderen naar school te brengen. De shopmarathon ontliep ik op die manier. Het lijkt namelijk veel op een sportwedstrijd. Corien had van tevoren van een ervaren shopaholic enkele tips gekregen.

Op sneakers ben je veel wendbaarder.

“Trek je sneakers aan. Dan ben je stukken sneller en veel wendbaarder in de bochten”, had ze nadrukkelijk gezegd.
Corien had begrijpend geknikt.
“En nog veel belangrijker”, had de vriendin gezegd, “Laat je man thuis. Het lijkt gezellig, maar de schat loopt alleen maar in de weg”.
Ik heb de dames dus alleen maar afgezet en aan het eind van de morgen weer opgehaald.

De buit is binnen.

Ze stonden stralend met handen vol bijenkorftassen te wachten. Ze hadden allebei ook een cadeau gekregen: een cd van Frans Bauer. Dus als je die met sinterklaas tussen de pakjes ontdekt, weet je waar die vandaan komt.

Geen opmerkingen: