woensdag 3 oktober 2007

Een nieuwe omfietswijn


Delft – Het nieuwe wijnseizoen staat voor de deur. Je merkt het aan de brieven, folders, e-mails en boekjes over nieuwe wijnen die nu binnen komen. De eerste wijnhandelaar die mij dit jaar op de hoogte bracht van het nieuwe assortiment was Gall & Gall. Ik heb hun nieuwe assortiment direct maar even doorgelicht op wijnen die aan mijn omfietsnorm voldoen.

 Barceló Tinto 2004. Vino de la Tierra de Castilla y Léon.


Ik vond er eentje. Het gaat om hun Barceló Tinto 2004. Vino de la Tierra de Castilla y Léon. De eerste kwalificatie waaraan de wijn moet voldoen is de prijs. Die mag niet meer zijn dan €3. Daar voldoen deze wijn nog net aan. Hij kost namelijk €2,99. Maar nog belangrijker is natuurlijk de smaak. Ook die voldoet helemaal aan de norm. Het is een heerlijke vlotte wijn. In mijn wijnnotitieboekje lees ik bij smaak en geur: kersen en zwarte bessen. Vanille en kaneel. Een indrukwekkende Spanjaard. Dus ik zou zeggen, haal de fiets maar te voorschijn en peddel naar je lokale Gall & Gall voor deze ODD-omfietswijn.

Een aantal lezers van ODD/OG is gratis abonnee op het ODD-Wijnalarm. Dat betekent dat je een mailtje krijgt als er een omfietswijn is te halen. Wil jij ook een ODD-Wijnalarm? Meld je dan hier

Geen opmerkingen: